[우먼컨슈머 존 발렌타인] “Customer is King”고객은 왕이다.
When you spend your money, you have some authority. “Customer is King”, is what we are told.
Restaurants, hotels, travel, shopping and on and on, the customer expects to be treated well.
We expect workers to be respectful, knowledgeable, skilled and eager. When we sense any negativity, we feel dissatisfied.
Life is a two-way street. Consumerism seems cold when focusing on money.
Let’s remember to be kind and generous consumers, as well. Be a consumer with a heart.
돈을 쓸 때면, 어떤 권위를 가지게 된다. “고객은 왕이다” 라는 말이 있다.
식당, 호텔, 여행, 쇼핑 등등, 손님은 좋은 대우 받기를 기대한다.
우리는 일하는 사람들이 정중하고, 박식하며, 숙련되고, 열정적일 것으로 기대한다. 우리가 어떤 부정적인 느낌이 들면, 우리는 불만족스러워 한다.
인생은 상호적이다. 소비주의는 돈에 집중하게 되면 냉정해 보인다.
친절하고 관대한 소비자가 되는 것도 잊지 말자. 마음을 가진 소비자가 되자.
Expression &Practice:
1. When you spend your money, you have some authority.
When you spend your money, ___.
a. When you spend your money, don’t be wasteful.
돈을 쓸 때는, 낭비하지 마라.
b. When you spend your money, keep a record.
돈을 쓸 때는, 기록을 남겨라.
https://www.youtube.com/channel/UC5fdJiEkKxMMD4afRPP7mYg
관련기사
- [소비자 에세이(78)] “Expensive Is Better?! ” 비싸면 더 좋다?!
- [소비자 에세이(77)] “Allowance” 용돈
- [소비자 에세이(76)] “Smartphone Apps” 스마트폰 앱
- [소비자 에세이(75)] “Pinching Pennies” 근검절약
- [소비자 에세이(74)] “Tipping” 봉사료
- [소비자 에세이(73)] “Car Insurance” 자동차 보험
- [소비자 에세이(80)] “Diamonds” 다이아몬드
- [소비자 에세이(81)] “Brand-Name” 상표명
- [소비자 에세이(84)] “Credit Rating” 신용 등급