UPDATED. 2019-08-18 20:46 (일)
[소비자 에세이(81)] “Brand-Name” 상표명
  • 존 발렌타인
  • 승인 2019.08.12 09:05
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

[우먼컨슈머 존 발렌타인]“Brand-Name” 상표명

 

 Famous brand-name items are more expensive than generic items. Considering cost, it makes sense to avoid famous, expensive brands. 

 Why do we buy them? There is an expectation that brand-name items have high quality. That’s worth more money. 

 There is also a matter of ego. Consumers enjoy having famous brand-name items because we think other people will envy us. 

 These items make us look cool. Quality plus an ego boost; they require big investments.

 

유명 브랜드 상품은 일반 상품보다 더 비싸다. 비용을 고려하면, 유명하고 비싼 브랜드를 피하는 것이 이치에 맞다.

우리는 왜 그것들을 살까? 유명 브랜드 품목들이 고품질일 것이라고 기대한다. 그것은 더 많은 돈을 쓸 가치가 있다.

또한 자부심도 관건이다. 소비자들은 다른 사람들이 부러워할 것이라고 생각하기 때문에 유명 브랜드 품목을 가지는 것을 좋아한다.

유명 브랜드 물건들은 우리를 멋있어 보이게 한다. 품질과 자부심을 살리는데 큰 투자가 필요하다.

 

Expression & Practice:

 

1. Considering cost, it makes sense to avoid famous, expensive brands.

   Considering ___, it makes sense to ___.

 

a. Considering traffic, it makes sense to leave early.

   교통을 고려하면, 일찍 떠나는 것이 이치에 맞다.

 

b. Considering your health, it makes sense to exercise.

   당신의 건강을 고려하면, 운동을 하는 것이 이치에 맞다.

 

 

 

https://www.youtube.com/channel/UC5fdJiEkKxMMD4afRPP7mYg



댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.