There’s an old saying that goes, “Fool me once, shame on you.  Fool me twice, shame on me.”  

This means, of course, that if you deceive me, you are bad and wrong for doing so.  

However, if you deceive me again, then not only are you bad, but I am also bad and wrong because I did not learn from the first time.  

I allowed myself to be swindled again because I did not get smarter from my bad experience.  

Too often consumers get swindled by deceitful advertising.  We are wise when we learn that sometimes things are too good to be true. 

“한 번 속으면 네 잘못, 두 번 속으면 내 잘못” 이라는 속담이 있다. 

물론 이 말은 당신이 나를 속인다면 당신이 나쁘고 잘못된 사람이라는 것을 의미한다. 

하지만, 당신이 또 다시 나를 속인다면 속인 당신만 나쁜것이 아니라 처음에 당한 실수에서 배우지 않은 나 또한 잘못이고 나쁘다는 것이다. 

나쁜 경험을 통해 더 현명해지지 않았기 때문에 또 다시 사기를 당한것이다.  

소비자들이 허위 광고에 속아 사기를 당하는 경우가 너무 많다. 우리는 때때로 너무 좋은것은 사실일 수 없다는 것을 알게 될 때 현명해진다. 

Expression & Practice: 

1.Consumers get swindled by deceitful advertising.     
          Consumers get swindled ___. 

a. Consumers get swindled by unscrupulous salespeople. 
            소비자는 비양심적인 영업 사원에게 사기를 당한다.

b. Consumers get swindled when they don’t do research. 

 소비자가 신중하지 않으면 사기를 당하게 된다. 

 

 

 

 

 

 

 

우먼컨슈머= 존발렌타인

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