Nobody likes to be cheated or deceived.  Sometimes advertisers promote products and services with excitement and positive enthusiasm without putting much focus on any negative issues.  

A consumer will then sometimes have to find out later about those negative issues.  That can lead a consumer to feel like the manufacturer lied.  

Of course, advertisements don’t tend to be focused on problems.  However, consumers want to know the truth before making an investment.  A legitimate deal will be honest and allow consumers to make informed decisions.

누구도 속임수나 기만당하는 것을 좋아하지 않는다. 때때로 광고주들은 부정적인 문제에 크게 초점을 맞추지 않고 흥미롭고 긍정적인 의욕으로 제품과 서비스를 홍보한다. 

결국 소비자는 간혹 이러한 부정적인 문제에 대해 나중에 알게 되는 경우가 있다. 이는 소비자가 제조업체가 거짓말을 했다고 느끼게 할 수 있다. 

물론, 광고는 문제에 초점을 맞추지 않는 경향이 있다. 하지만, 소비자들은 상품을 구매하기 전에 진실을 알고 싶어 한다. 적법한 거래는 정직하며 소비자가 정보에 입각한 결정을 내릴 수 있게 해준다.

Expression &Practice:

1. Consumers want to know the truth before making an investment.

                                        ___ before making an investment.

a. Do some research before making an investment.

  투자하기 전에 미리 조사를 해보라.

b. Read customer reviews before making an investment.

  구매 전에 고객 리뷰를 읽어보자.

 

 

 

 

 

 

 

우먼컨슈머= 존발렌타인

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