Making contact with consumers and convincing them to spend money is paramount to a company’s financial success.  

Sales representatives can use the telephone to make cold-contact calls or referred calls to potential customers.  

Consumers have limited patience and probably little interest in spending money for something that is unplanned or unbudgeted.  

Telemarketers are trained to be smooth talkers and could possibly convince a consumer to spend money when there was actually no desire to do so.  

Listen carefully and decide slowly. 

소비자에게 연락하고 그들이 돈을 쓰도록 설득하는 것은 기업의 재정적 성공에 가장 중요한 요소이다. 

영업 담당자는 전화를 해서 잠재적인 고객에게 사전접촉 없는 방문이나 사전 조사를 해볼 수 있다. 

소비자들이 인내심에 한계가 있거나 아마도 계획에 없거나 예산에 없던 일에 돈을 쓰는 데에 관심이 적을 수 있다. 

텔레마케터는 화술이 뛰어나도록 훈련 받았기 때문에 돈을 쓰고자 하는 욕구가 없는 소비자에게 돈을 쓰도록 설득할 수 있다. 

신중하게 듣고 천천히 결정하라.

Expression &Practice: 

1. Sales representatives can use the telephone to make cold-contact calls. 

   Sales representatives can ___. 

a. Sales representatives can get your data in various ways. 

   영업 담당자는 다양한 방식으로 데이터를 확보할 수 있다.

b. Sales representatives can persuade people to buy things on credit. 

   영업 담당자는 사람들이 외상으로 물건을 구매하도록 설득할 수 있다.

 

 

 

 

 

 

 

우먼컨슈머= 존발렌타인

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