Merchants are acutely aware of the profit margins of the items they are selling.  They know how much they invested to obtain the items that they are selling and they know how much a buyer is willing to pay to own those items.  

That knowledge allows them to be somewhat flexible in regard to selling prices.  Shoppers are typically interested in paying as little as possible to make their purchases.  

If a shopper has good haggling skills, a merchant might be convinced to reduce selling prices.  Haggling is a skill of persuasion, but there are limits.

판매자들은 그들이 파는 품목의 이익을 예리하게 인식한다.  그들인 판매하는 품목들을 위해 얼마를 투자했으며 구매지가 그 물건들을 가지기 위해 얼마까지 지불할 용의가 있는지도 알고 있다. 

그들은 그러한 지식으로 판매 가격과 관련해 어느 정도 융통성을 가질 수 있다. 쇼핑객들은 일반적으로 그들의 구매에 가능한 한 적은 비용을 지불하는 것에 흥미가 있다. 

만약 쇼핑객이 흥정을 잘한다면, 판매자에게 판매 가격을 할인 하도록 설득할 수 있을 것이다. 흥정은 설득에 있어 기술이지만, 한계가 있다.

Expression &Practice:

1. A merchant might be convinced to reduce selling prices.

             ___ reduce selling prices.

a. To make quick sales, a merchant might reduce selling prices.

   신속 판매를 위해 판매자는 판매가를 낮출 수 있다.

b. When items are out of season or out of fashion, merchants should reduce selling prices.

   품목이 계절이 지났거나 유행에 뒤떨어지면, 판매자는 판매 가격을 낮춰야 한다.

 

저작권자 © 우먼컨슈머 무단전재 및 재배포 금지