It’s a genius idea to provide free food samples to consumers at supermarkets.  While walking around and looking at food, the aroma of something frying in oil wafts through the air.  

A salesperson barks out discount sale prices and small crowds gather around.  Once the salivary glands start working, there’s no other option but to reach out for a sample and put two bags of the item into the shopping basket.  Done deal!  

Good marketing appeals to our most basic human instincts.  Flavor is hard to resist.  We’ll buy almost anything with salt, sugar or oil on it. 

슈퍼마켓에서 소비자들에게 무료 시식을 제공하는 것은 탁월한 생각이다. 돌아다니면서 음식을 보는 동안, 무언가 기름에 튀긴 좋은 냄새가 공기 중에 퍼진다. 

판매원이 할인된 판매 가격을 외치고 주변으로 작게 사람들이 몰려든다. 일단 침샘이 작동하기 시작하면, 시식을 하려고 그리고 그 물품 두 봉지를 장바구니에 넣을 수밖에 없게 된다. 거래 완료! 

괜찮은 마케팅은 우리의 가장 기본적인 인간 본능에 흥미를 끌게 한다. 맛은 거부하기 어렵다. 우리들은 소금, 설탕, 기름이 묻는 거의 모든 것을 구매할 것이다.

Expression &Practice:

1. We’ll buy almost anything with salt, sugar or oil on it.

   We’ll buy almost anything ___.

a. We’ll buy almost anything for our kids.

  우리는 아이들을 위해 거의 모든 것을 살 것이다.

b. We’ll buy almost anything if it’s on sale for a big discount.

  우리는 많이 할인 하면 거의 모든 것을 구매할 것이다. 

 

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