Nobody likes to be disappointed.  Disappointment carries extra pain when money is involved.  You know very well how hard you work to earn your money.  

When you buy something, that money is directly related to your time and energy.  If that purchase turns out to be a rip-off, that disappointment can turn into anger.  

When you feel ripped-off, you feel violated and cheated.  Unfortunately, advertisements can sometimes be misleading.  

An ad’s overly optimistic enthusiasm can end up leaving consumers with a feeling of being ripped-off.  Quality counts!

누구도 실망하는 것을 좋아하지 않는다. 돈이 관련된 실망은 고통이 더해진다.  당신은 자신이 돈을 벌기 위해 얼마나 열심히 일하는지 잘 알고 있다. 

당신이 무엇인가를 구매할 때, 그 돈은 당신의 시간과 에너지와 직접적으로 관련이 있다. 만약 그 구매가 바가지에 씌운 것이라면, 그 실망은 분노로 바뀔 수 있다. 

바가지를 쓴다고 느끼게 되면, 당신은 능욕 당하고 속았다고 느낀다. 불행하게도 광고는 가끔 오해의 소지가 있다. 

광고의 지나치게 희망적인 열정은 결국 소비자로 하여금 배신감을 느끼게 할 수 있다. 품질이 중요하다!

Expression &Practice:

1. Disappointment carries extra pain when money is involved.

                                         ___ when money is involved.

 a. Get a signed contract when money is involved.

  돈이 관련된 경우에는 서명된 계약서를 받아라.

b. Be careful who you talk to when money is involved.

  돈이 관련된 경우 말을 조심해라. 

 

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