Shop owners purchase their goods from suppliers who also purchase those goods from factories.  Of course, manufacturers purchase raw materials from other businesses.  

Everybody wants to make money.  At every stage there is a profit margin.  The consumer is at the end of the line, paying the final and highest prices.  

Perhaps consumers can make some demands.  Let’s reduce prices and protect the natural environment by improving packaging.  Most packaging materials are not biodegradable.  

It’s a necessary evil, but let’s reduce packaging.

상점 주인들은 그들의 상품들을 공장에서 해당 상품들을 구매하는 공급자로부터 물건들을 구매한다. 물론, 제조업체들은 다른 업체로부터 원자재를 구매한다. 

모두가 돈을 벌고 싶어 한다. 모든 단계에는 이윤폭이 있다. 소비자는 최종적으로 가장 비싼 가격을 지불하는 종점에 있다. 

어쩌면 소비자들은 몇 가지 요구를 할 수도 있을 것이다. 포장을 개선해서 가격을 낮추고 자연환경을 보호하도록 하자. 대부분의 포장재들은 생분해되지 않는다. 

그것이 필요악이기는 하지만, 포장은 줄여보자.

Expression &Practice:

1. At every stage there is a profit margin.

                             ___ profit margin.

 a. Our business has a very narrow profit margin.

   우리 사업은 이윤폭이 매우 적다.

b. The real estate market has a very nice profit margin.

    부동산 시장은 이익률이 매우 좋다. 

 

 

우먼컨슈머

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