Long ago, consumers trusted Hollywood celebrities for information about products.  Now, the Internet and social media give advertisers many options when promoting goods and services.  

Modern day “Influencers” are people who have large numbers of “followers” or “subscribers” on telephone apps or Internet podcasts.  

These influencers use their fame and popularity to introduce and promote products to consumers.  Some of these “Influencers” are very wealthy.  

Many young people today have ambitions of becoming a rich and famous Internet Influencer. 

오래 전 소비자들은 제품에 대한 정보에 할리우드 유명인들을 신뢰했다. 이제 인터넷과 소셜 미디어는 광고주에게 상품과 서비스를 홍보할 수 있는 많은 선택권을 준다.  

현대의 “인플루언서”는 앱이나 인터넷 팟캐스트에 많은 수의 “팔로워” 또는 “구독자”를 보유하고 있는 사람들을 말한다. 

이들 인플루언서들은 자신들의 명성과 인기를 이용해서 소비자들에게 제품을 소개하고 홍보한다. 이러한 “인플루언서”중 일부는 매우 부유한 사람들이다. 

오늘날 많은 젊은이들은 부유하고 유명한 인터넷 인플루언서가 되고자 하는 야망을 가지고 있다.

Expression &Practice:

1. These influencers use their fame and popularity to introduce and promote products to consumers.

                                                           ___ to introduce and promote products to consumers.

a. It costs a lot of money to introduce and promote products to consumers.

  소비자에게 제품을 소개하고 홍보하는 데는 많은 비용이 든다.

b. Companies try to introduce and promote products to consumers.

  기업들은 소비자들에게 제품을 소개하고 홍보하기 위해 노력한다.

 

 

 

 

 

 

 

우먼컨슈머= 존발렌타인

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