Banks would like to increase the size of their customer base.  Credit card companies would like the same thing.  That’s only natural, good business.  

Sometimes these businesses contact their customers and invite them to introduce the bank or card company to family and friends.  

If you introduce a new customer and that new customer is accepted, both you and the referral receive some kind of reward.  It could be as much as fifty dollars or more.  

That’s a good incentive.  Is it worth it to actively look for referrals?  That depends on the people you know.

은행들은 그들의 고객 규모를 늘리고자 한다. 신용카드 회사들도 다르지 않다. 사업적으로 당연하다. 

가끔 이런 종류의 사업들은 그들의 고객들에게 연락해서 가족과 친구들에게 은행 또는 카드 회사를 소개하도록 초대하기도 한다. 

당신이 새로운 고객을 소개하고 그 고객이 신규 고객으로 수락되면 당신과 추천받은 사람 모두 일종의 보상을 받게 된다. 많게는 50달러 혹은 이상일 수도 있다. 

좋은 장려책이다. 적극적으로 추천을 할 만한 가치가 있을까? 그것은 당신이 아는 사람에 따라 좌우된다.

Expression &Practice:

1. Is it worth it to actively look for referrals?

   Is it worth it to ___?

a. Is it worth it to invest in gold and silver?

   금과 은에 투자할 가치가 있을까?

b. Is it worth it to take night classes?

   야간 수업을 수강할 가치가 있을까?

 

우먼컨슈머

 

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