[우먼컨슈머 존 발렌타인] “Point Cards” 포인트 카드

Gas stations, supermarkets, department stores and many more businesses offer point cards. 

​Without knowing all the facts, we assume these cards are for our benefit. 

The more money we spend, the more points we receive and the greater the reward.  That probably influences consumers to return repeatedly. 

The rewards are often simple items needed at home or in the car. 

Maybe these point cards and memberships are just a way to get our personal information.

 

주유소, 슈퍼마켓, 백화점 그리고 더 많은 기업들이 포인트 카드를 권한다.

모든 사실들을 모르면, 우리는 이 카드들이 우리의 이익을 위한 것이라고 생각한다.

더 많은 돈을 쓸수록 더 많은 포인트를 받고 보다 큰 보상을 받게 된다. 그것은 아마도 소비자들이 계속 돌아오도록 영향을 미칠 것이다.

그 보상은 보통 집이나 차 안에서 필요한 간단한 물건들이다.

아마도 이런 포인트 카드와 멤버십은 개인 정보를 얻는 하나의 방법일 것이다.

 

Expression &Practice:

1. Without knowing all the facts, we assume these cards are for our benefit.

   Without knowing all the facts, ___.

 

a. Without knowing all the facts, I cannot decide.

    모든 사실을 알지 못하면, 결정 할 수 없다.

 

b. Without knowing all the facts, you should be careful.

   모든 사실을 알지 못하면, 조심해야 한다.

 

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