[우먼컨슈머 존 발렌타인의 Consumer Essay] (17)

Fast food is convenient. It solves the problem of hunger when cooking is not an option. Fast food franchise restaurants provide the expected menu of burgers and fries, sugar and calories. It’s well known that these food items are not cheap and they are bad for human health. However, we go back again and again. Are we addicted to the taste? That’s unlikely. Speed and convenience matter, but the attraction to the sugar in fast food is undeniable.

패스트푸드는 간편하다. 요리가 선택 사항이 아닐 때에 배고픔을 해결해준다. 패스트푸드 체인점 레스토랑에서는 햄버거와 감자튀김, 설탕과 칼로리가 예상되는 메뉴를 제공한다. 패스트푸드 같은 음식들이 저렴하지 않고, 사람 건강에 나쁘다는 것은 잘 알려진 사실이다. 그렇지만, 우리는 계속해서 패스트푸드 음식점으로 되돌아간다. 우리가 그 맛에 중독되었을까? 그렇지는 않을 것이다. 속도와 편리함이 관건이지만, 패스트푸드의 설탕에 대한 끌림은 부인할 수 없다.

 

 

Expression & Practice:

 

1. The attraction to the sugar in fast food is undeniable.

                                           ___ (is/are) undeniable.

 

a. The movie star’s attractiveness is undeniable.

그 영화배우의 매력은 부인할 수 없다.

 

b. The scientific facts are undeniable.

그 과학적 사실은 부인할 수 없다.

 

 

 


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