[우먼컨슈머 Consumer Essay] (15)

“What are we being sold?”
우리는 무엇을 팔고 있는가?

Visiting a large department store or a megamart can be a fun experience.  There are lots of things to see and smell and even taste.  Shopping can be a great experience for the senses.  However, what are we buying?  What is being made available on the shelves for consumers to examine and purchase?  Who makes those decisions?  Surely not every made object on Earth is in those stores.  Somebody somewhere is deciding what we buy.  That’s uncomfortable.

대형 백화점이나 대형 마트를 방문하는 것은 즐거운 경험이 될 수 있다. 구경거리와, 향기 심지어 맛을 볼 수도 있는 많은 것들이 있다. 쇼핑은 감각적으로 멋진 경험이 될 수 있다. 하지만, 우리는 무엇을 구입하나? 소비자들이 살펴보고 구매할 수 있도록 각 선반에는 무엇들이 진열되어 있으며, 누가 그런 결정을 내릴까? 물론 지구상에 있는 모든 물건들이 상점들에 있는 것은 아니다. 어디에 있는 누군가가 우리가 사는 물건을 결정하고 있다. 유쾌한 일은 아니다.


 

Expression & Practice:

1. Visiting a large department store or a megamart can be a fun experience.
                                               ___ can be a fun experience.


a. Going out with friends can be a fun experience.
   친구들과 외출하는 것은 좋은 경험이 될 수 있다.

b. Learning a foreign language can be a fun experience.
   외국어를 배우는 것은 재미있는 경험이 될 수 있다.


 

John Valentine 트위터계정 @JohnValentine2

 

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