[우먼컨슈머 Consumer Essay] (13)

“Product Image” 제품 이미지


Advertising works.  That’s why it’s never ending.  Marketing professionals know how to get our attention.  They make products and services appeal to consumers.  When we see advertisements on TV, the Internet, on our phones, or wherever, we are bombarded with colors, music, sex appeal, desire and many other emotional triggers.  It’s a well-known concept that “image is more important than truth”.  Try to not let your emotions guide you when spending money.

광고는 효과가 있다. 그래서 광고는 끝이 없다. 마케팅 전문가들은 분명 우리 관심을 끄는 방법을 알고 있다. 그들은 소비자에게 제품과 서비스로 흥미를 느끼도록 만든다. 우리가 TV, 인터넷, 휴대폰, 어디에서든 광고를 볼 때면, 색상, 음악, 성적인 어필 등 많은 다른 감정적인 감각들을 자극한다. 이것이 “보여 지는 이미지가 진실보다 더 중요한 것”이라는 개념이다. 돈을 쓸 때에는 감정이 당신을 지배하지 않도록 하라.

 

Expression & Practice:

 
1. Try to not let your emotions guide you when spending money.
  Try to not let ___.

a. Try to not let your dog run away.
   개가 도망가지 못하도록 해야 한다.

b. Try to not let anybody bother you.
   누구도 당신을 귀찮게 하지 않도록 해라.

 

 

 


John Valentine 트위터계정 @JohnValentine2

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