[우먼컨슈머 Consumer Essay] (9)

“TV Home Shopping” TV 홈쇼핑

There are at least six different Home Shopping channels on my TV.  They promote and sell all kinds of items 24 hours a day.  It’s non-stop.  It’s captivating.  I don’t have many reasons to turn on my TV.  However, when I do watch TV, I am attracted to the Home Shopping channels.  I quickly change channels looking at what they are currently selling.  If it seems interesting and if the price seems like a good deal, I’m always tempted to call in and order.  I love the convenience.

내 TV에는 적어도 여섯 개의 홈쇼핑 채널이 있다. 그 채널들은 하루 24시간 모든 종류의 물건을 홍보하고 판매한다. 쉬지 않고 한다. 매혹적이다. TV를 켜둘만한 이유가 별로 없다. 하지만 내가 TV를 볼 때면 나는 홈쇼핑 채널에 끌린다. 나는 그들이 현재 팔고 있는 것을 보면서 계속 채널을 빨리 바꾼다. 팔고 있는 것들이 흥미롭게 혹은 가격이 괜찮은 것처럼 보인다면, 나는 항상 전화를 걸고 주문하고 싶어 한다. 나는 그 편리함을 좋아한다.

 

Expression & Practice:

1. There are at least six different Home Shopping channels on my TV.
   There are at least ___ .

a. There are at least 10 million people in Seoul.
  서울에는 적어도 천만 명의 사람들이 있다.

b. There are at least four coffee shops in my neighborhood.
  우리 동네에는 적어도 4개의 커피숍이 있다.


 
John Valentine 트위터계정 @JohnValentine2

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